Hank Haney: Media “Drummed Up” Woods Chase for Jack’s Record!!

Go to the two-minute mark of this audio to hear the quote:

This thing that the media has drum[med] up that, that Tiger’s number one goal, the number one driving factor in all of Tiger’s life is to beat Jack Nicklaus’s record, I’m just going to tell you, that I was with him for six years, 110 days a year and I never got that feeling.  Never, never did I get that feeling that that was the number one thing that was driving him.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

9 Responses to Hank Haney: Media “Drummed Up” Woods Chase for Jack’s Record!!

  1. Sports-realist says:

    Lol…oh my…the so called ‘golf channel’, on the small part of morning drive that I watched, was talking about—you guessed it……What two analysts actually stated was “well maybe the game just isn’t as important as it used to be for Woods”, paraphrasing….”now he’s got two kids and he wants to spend more time with them, and winning just isn’t as important as it used to be”……….???????????????????? lol…I mean NOW Tiger is a great family man???????????? are these people insane??? This makes a CULT look normal…..Oh and by the way, after talking about Woods forever today, the host said, “we will go more indepth about Woods tomorrow”…??? You talk about him 90% of the time, and you are going MORE indepth? lol…smh….

    • Anonymous says:

      The GC and other commentators took a dramatic change in direction on the Saturday of the 2013 Masters. Chamblee and Faldo were obviously ” got at” They, and others, have been warned. Rightly or wrongly Woods does help drive revenue.

      It is easy to see that many of the announcers/analysts have been gagged by the money-men who only care about the bottom line.

      • Anonymous says:

        It’s not difficult to figure out. There are die hard fans that tune in regardless and there are fringe fans who are more selective about when and why they tune in. The tv folks want all of them, not just die hards.

      • lannyh says:

        Yeah, Faldo was disappointing that day. I starting giving out a 180 Degrees of Nick Faldo award after that.

        I think the money men, as they often do, are too short-sighted. They care only about this week’s ratings, they don’t care that long-term, the Tigercentric coverage fails to develop interest in future stars.

    • lannyh says:

      Haha, I guess that means 95 percent. I saw part of Morning Drive and they ran what looked like an obituary for Woods. Showing past highlights from when he was a kid, etc.

      The part about more time with kids… like every other player puts his kids up for adoption or something. Like Jack never knew his kids’ names or something. (Jack used to fly home from tourneys to watch them in their various sports activities, then return to the tourney.)

      • Anonymous says:

        The difference is Jack wasn’t divorced so he could fly home anytime he wanted. Woods has to split time with his kids so the time he has with his kids is limited. That’s his own damn fault but it’s a valid point to me.

      • lannyh says:

        So half the time, they don’t interfere one iota. And he only has two. Jack had five. He just sounds like a politician who got forced out then says, “I quit to spend more time with my family.”

  2. sretsam68 says:

    Total bullsh%t. Haney conveniently makes statements like this regarding Woods’ obsession with Nicklaus’ record and use of PEDs – that he was with him so often that he knew his thoughts and that he didn’t use any “questionable” substances. However, when the slew of affairs hit the news, Haney claimed to be as shocked as anyone. Haha. I read “The Big Miss” and enjoyed it as it gave in many instances a balanced look at Tiger, but Haney needs to stop now.

    • Sports-realist says:

      Yeah Haney is starting to sound like he’s been everywhere but nowhere all at the same time….Ofcourse, if you were getting for each interview, you have to say something interesting….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s